Skip to content

Credit management inspiratie

Bij TKB zijn we altijd op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in credit management. Die kennis delen we graag met u in onze credit management blogs. Zo kan u met handige tips en tricks aan de slag om uw credit management activiteiten naar een hoger niveau te brengen!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Credit Management software
Credit management
TKB

Hoe debiteurenbeheer software je kan helpen in 2022

Ook in 2022 zal de financiële afdeling een belangrijke rol blijven spelen in het verwezenlijken van groeidoelstellingen. Om groei te realiseren heb je de juiste mensen nodig, maar ook de juiste middelen. Credit management blijft een uitdagend onderwerp voor veel organisaties. Overzicht krijgen in je debiteurenbeheer is een lastige opgave indien deze zaken handmatig bijgehouden worden. We leggen je daarom uit waarom een debiteurenbeheer software je in 2022 kan helpen bij het runnen van je organisatie.

Lees verder »
Incassobureau
Credit management
TKB

Facturen die onbetaald blijven? Hoe gaat een incassobureau te werk?

Na verschillende contactmomenten blijft een factuur onbetaald. Dit wil je natuurlijk liever voorkomen, maar wat zijn de opties wanneer deze situatie zich voordoet? Het overdragen van een factuur naar een incassobureau betekent niet dat dit de opgebouwde klantrelatie hoeft te schaden. Door gebruik te maken van de expertise van een incassobureau, kan het de relatie juist verder helpen. In deze blog vertellen we hoe incassobureau TKB te werk gaat.

Lees verder »
Credit Management
Inspiratie
TKB

Kan een bestuurder aansprakelijk worden gesteld bij een faillissement?

De bestuurder van een rechtspersoon, zoals een B.V, N.V, vereniging of stichting, is in de meeste gevallen niet persoonlijk aansprakelijk voor de handelingen van deze organisatie. Maar wat nou als de bestuurder bij het aangaan van een overeenkomst al wist of behoorde te weten dat de vennootschap in de problemen zat? Kan de bestuurder daar mee weg komen? In deze blog vertellen we hier meer over.

Lees verder »
Einde jaar facturatie
Inspiratie
TKB

Drukte door eindejaar facturatie? Met deze 6 tips voorkom je de stress!

De eindejaar facturatie staat met rode blokletters op de kalender geschreven. Stress is het laatste waar je op zit te wachten, jouw boekhouding verdient alle aandacht en zorg. Deze stress is wat ons betreft volkomen onnodig, mits je je met de juiste middelen voorbereid. In deze blog delen we 6 tips die je kunnen helpen om stress te voorkomen.

Lees verder »
Turboliquidatie
Inspiratie
TKB

Een rem op de turboliquidatie

Nu de laatste versoepelingen zijn aangekondigd, we weer meer naar kantoor mogen en ook de laatste steunmaatregelen worden stopgezet, breekt de tijd aan dat we na moeten denken over het nieuwe normaal in ons vakgebied; het creditmanagement.

Lees verder »
Inspiratie
TKB

Interview: Wouter van den Bergh – TKB

De coronacrisis heeft tot op heden vrijwel geen negatieve gevolgen gehad op het betaalgedrag van klanten bij veel organisaties. Dat constateert Wouter van den Bergh, manager Operations bij TKB. ‘Het betaalgedrag is sinds vorig jaar eigenlijk alleen maar verbeterd. Desondanks moeten organisaties waakzaam zijn voor de periode die eraan komt.’

Lees verder »
Risicomanagement
Inspiratie
TKB

Hoe bereken je jouw DSO?

We hebben het er al vaak over gehad; DSO (Days Sales Outstanding), ook wel de dagen tussen het moment dat je jouw dienst of product verkoopt en het moment dat het geld hiervoor op jouw rekening staat. Belangrijke informatie, niet alleen voor de financiële afdeling. In deze nieuwe blog laten we zien hoe je deze DSO ratio berekend en wat je met deze informatie uiteindelijk kan doen.

Lees verder »

Meld u aan voor ONZE TKB COMMUNITY

Wij delen graag onze kennis en inspiratie. Schrijf u gratis in voor onze maandelijkse TKB community en ontvang maandelijks een flinke dosis incasso en creditmanagement inspiratie.

Meer inspiratie

Heeft u vragen over onze diensten of bent u benieuwd naar een samenwerking met TKB? Laat uw gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar 088-99 55 111

Waarmee kunnen we u helpen?