Skip to content

De voordelen van het gebruik van credit management software

Klantcase: leer van BusinessCom

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

BusinessCom is 17 jaar actief op de Benelux-markt als de one-stop-shop van telecom en ICT-producten. Vanuit twee vestigingen bedienen zij circa 1400 resellers in zowel het MKB als grootzakelijk. BusinessCom maakt binnen de afdeling debiteurenbeheer sinds zes jaar gebruik van credit management software. Wil jij weten welke voordelen zij ervaren bij het gebruik van credit management software? In deze case vertelt Miranda Kastelijn, medewerker bij de afdeling debiteurenbeheer, hier meer over.

Miranda is zes jaar geleden in dienst gekomen bij BusinessCom. Toen zij in dienst kwam werd het debiteurenbeheer in een Excel-bestand uitgevoerd. Door haar ervaring met debiteurenbeheer is Miranda van mening dat het overzicht behouden in een Excel-bestand, zo goed als onmogelijk is wanneer je te maken hebt met een groot aantal debiteuren. “Op het moment dat je een klant een herinnering stuurt, moet je notities kunnen maken. Ook dien je een onderscheid te kunnen maken in je debiteuren. Met een credit management software kan je het hele debiteurenbeheer van A tot Z structureren en beheren, waardoor je geen aparte lijstjes meer nodig hebt”, vertelt Miranda.

Automatische acties uit TRUST IT

Miranda heeft zich bij de start van haar nieuwe uitdaging bij BusinessCom ingezet om te zorgen dat BusinessCom zou afstappen van een Excel-bestand en het debiteurenbeheer zou worden uitgevoerd met behulp van een credit management software. Omdat Miranda in het verleden met TRUST IT, de credit management software van TKB, heeft gewerkt en hier erg over te spreken was, werd er besloten om gebruik te gaan maken van TRUST IT. “Ik wist dat we met TRUST IT alles konden uitvoeren wat wij nodig hadden. Dat betekent dat alle acties door TRUST IT worden gedaan of dat TRUST IT aangeeft dat er actie moet worden ondernomen. Bijvoorbeeld om een aantal klanten te bellen, het systeem levert deze lijst met klanten automatisch aan. Daarnaast kunnen er direct notities worden gemaakt wanneer er contact is geweest met een klant.”

Een accuraat overzicht

Vroeger werden er één keer per week aanmaningen uitgedraaid en die werden verstuurd. Nu is het iedere dag inzichtelijk welke aanmaningen verstuurd moeten worden. De werkzaamheden zijn op de afdeling debiteurenbeheer hierdoor afwisselend. Zonder credit management software heb je bijvoorbeeld een bel-dag, maar door het gebruiken van een credit management software krijg je direct te zien welke actie er moet worden ondernomen. Het is bovendien een enorme tijdsbesparing, wat zorgt dat er minder mensen nodig zijn om het werk uit te voeren zodat de focus gericht kan worden op andere belangrijke zaken, zoals risicobeperking, dispuutoplossingen en/of mogelijke andere procesverbeteringen.

“Intern kan ik mijn collega’s ook op ieder moment informeren. We hebben ervoor gekozen dat onze accountmanagers iedere week een overzicht krijgen met de toezeggingen van die week, de ouderdomsanalyse en de betalingscondities om te zorgen dat zij altijd een accuraat beeld hebben. Op deze manier vormen wij samen echt een team en weten wij allen wat er speelt bij onze klanten”, aldus Miranda.

Lees ook: ‘Credit management software voor optimale interne processen’

Wil je meer weten?

Ben je benieuwd hoe TRUST IT kan bijdragen aan jouw debiteurenbeheer? Vraag een (digitaal) adviesgesprek aan of bel ons op 088-9955180. We helpen je graag verder!

TKB magazine

MEER CASES EN KLANTERVARINGEN TERUGLEZEN?

Download ons 30 jaar jubileum magazine.