
- Incasso, Inspiratie
- Leestijd: 3 min
De groei van en naar een duurzame samenleving begint door een basis te creëren waarbij mensen zich thuis voelen. Een thuis dat veilig, betaalbaar en toekomstbestendig is. deltaWonen streeft ernaar om woongeluk te creëren voor zijn huurders door te investeren in vernieuwing, betrokken te zijn bij de samenleving en gesprekken met de huurders op een open, duidelijke en respectvolle manier aan te gaan. Samenwerken vindt deltaWonen belangrijk; met elkaar maar ook met de samenwerkingsverbanden die zij uitkiezen. In deze case vertelt Saskia van der Goeten, coördinator bij team Incasso, over haar afdeling en de samenwerking met TKB.
Saskia is zeven jaar werkzaam bij deltaWonen en vandaag de dag Coördinator bij team Incasso. Dit betreft de 6-koppige afdeling waar betalingsachterstanden worden geint. “De kracht van deltaWonen zit hem in het menselijke aspect. Dit wordt vanuit de visie van de organisatie door vertaalt naar de afdelingen. Wij proberen altijd samen met de huurders te kijken naar een passende oplossing en verder te kijken dan puur het incasseren van de huur. Door samen te werken met een netwerk binnen de gemeenten, kunnen wij huurders een helpende hand bieden, indien nodig”, vertelt Saskia.
Klantgericht werken met credit management software TRUST IT
deltaWonen maakt gebruik van TRUST IT, de credit management software van TKB. Dit was een enorme verandering ten opzichte van een plat systeem waarbij herinneringen bijvoorbeeld altijd op dezelfde dag werd verstuurd. De workflows binnen de credit management software brengen structuur aan de processen en zorgen ervoor dat deltaWonen nog klantgerichter kan werken. Saskia: “De aangemaakte profielen zorgen dat je maatwerk kan leveren aan de verschillende type huurders. Zo kan er bijvoorbeeld een onderscheid worden gemaakt tussen nieuwe huurders, goede betalers en vertrokken huurders. Ook helpt het mee dat er op meerdere momenten in een maand kan worden geïncasseerd, afhankelijk van de vervaldatum van een factuur. De communicatie die plaatsvindt richting de huurders kan variëren, afhankelijk onder welk profiel een huurder is onderverdeeld.”
Verlichting van buitenaf
De samenwerking met TKB verliep altijd erg prettig. Er wordt meegedacht en klantgericht gewerkt, precies hoe wij bij deltaWonen te werk gaan,” vertelt Saskia. Dit was dan ook de reden dat zij contact legde met TKB toen zij ondersteuning nodig hadden op de afdeling incasso. Via TKB werd Thijs bij deltaWonen gedetacheerd om mee te werken bij de afdeling incasso. Hoe ga je op een empathische manier het gesprek aan met de huurder? Hoe kan je de huurder verder helpen dan alleen het bedrag incasseren? Dit zijn allemaal vraagstukken die spelen bij incasso.
”In ons ervaren team is er vertrouwen. We luisteren mee met gesprekken, coachen elkaar en sparren met elkaar over complexe cases. Thijs paste goed in ons team en wist binnen no-time onze manier van incasseren eigen te maken. Het is erg fijn om een flexibele credit management expert in te kunnen zetten op het moment dat er te veel werk is bij ons op de afdeling. Het is ook erg fijn dat de detachanten van TKB credit management software TRUST IT beheersen. Zo hoeven wij geen tijd te spenderen aan het uitleggen van systemen”, sluit Saskia af.
Hulp nodig?
Wil je meer weten over credit management software TRUST IT? Of heb je een te hoge workload op jouw afdeling? Vraag een (digitaal) adviesgesprek aan of bel ons op 088-9955180. We helpen je graag verder!
Geschreven door:

TKB
Meer inspiratie

Download onze whitepaper:
Hoe credit management software u helpt bij procesoptimalisatie