
Hoe ervaart Siemens de samenwerking met TKB
In gesprek met Credit Manager Hugo van Stigt
- Incasso, Inspiratie
- Leestijd: 3 min
Morgen is vandaag, welkom in de wereld van megatrends’ Deze slogan staat op de website van Siemens. Het geeft met kracht aan waar Siemens in de kern voor staat. Siemens is de pionier in energie-efficiency, industriële productiviteit, betaalbare individuele gezondheidszorg en intelligente infrastructuuroplossingen. Vanuit de gedachte dat de wereld van morgen duurzame antwoorden nodig heeft, ontwikkelt Siemens deze vandaag. Altijd in beweging. Een bedrijf met zo’n status, allure en omzet dient uiteraard ook met zorg haar incassopartner uit te zoeken zodat een goed en gezond credit management gewaarborgd blijft.
Jarenlange ervaring
Hugo van Stigt is inmiddels meer dan 15 jaar werkzaam bij Siemens Nederland en bekleedt de functie als Credit Manager. Hugo beheert een groot klantportefeuille en houdt zich voornamelijk bezig met het beoordelen van zijn klanten.
Het beste uit de verf
TKB heeft in de beginjaren dat Hugo bij Siemens kwam werken een quickscan van de afdeling debiteurenbeheer en de nauw betrokken divisies uitgevoerd. TKB werkte het resultaat uit tot een rapport met aanbevelingen voor verandering en inzet van een Credit Management tool. TRUST IT van TKB kwam destijds als beste uit de verf. In april 2010 is TRUST IT geïmplementeerd met een gedetacheerde veranderingsmanager vanuit TKB. Het implementatie- en veranderingsproces is toen der tijd vloeiend verlopen.
Dubbel en dwars bewezen
Hugo vertelt: ‘Werken met TRUST IT is erg prettig. Middels de actuele status en de managementrapportages had ik een duidelijk overzicht hoe het debiteurenbeheer ervoor stond. Ik kon mijn werkzaamheden perfect indelen en de acties waren helder. Dankzij TRUST IT hadden wij korte lijntjes, waardoor we zowel ons debiteurenbeheer als ons personeel goed konden managen. We hadden grip op het debiteurenbeheer en een stabiele goede DSO.’ Hugo vertelt dat het debiteurenbeheer een aantal jaar geleden is verplaatst naar Praag, waardoor er enkel alleen nog gebruik wordt gemaakt van TKB incasso.
Siemens belang voorop
In het geval dat bepaalde openstaande facturen lastiger te incasseren zijn, geeft Siemens zaken uit handen aan de incassoafdeling van TKB. ‘TKB incasso zit kort op de bal, de vordering wordt vrijwel direct betaald wanneer een factuur uit handen is gegeven’. Hugo vervolgt: Ik ben erg te spreken over de communicatie met mijn vaste contactpersoon. Mijn contactpersoon geeft mij status updates omtrent lopende dossiers en antwoordt mij binnen een uur. Ik vind het erg fijn om op de hoogte te worden gehouden, ook wanneer de vordering nog niet is geïncasseerd. Deze openheid ervaar ik als zeer prettig.
Betrouwbare partner
Over de samenwerking met TKB spreekt Hugo met lof: ‘In het verleden huurde Siemens ook tijdelijke krachten in via TKB, dat was een succesvolle ervaring. Zij hielpen ons uit de brand met de dagelijkse werkzaamheden van debiteurenbeheerder tot aan het niveau van interim-management.’ Hugo vervolgt: ‘Om af te sluiten wil ik nog benadrukken dat ik zeer tevreden ben over het contact die ik heb met de vaste contactpersonen en over de detachanten van TKB. Zij tonen betrokkenheid bij ons bedrijf en zijn eerlijk over de stand van zaken. Dat vind ik belangrijk’ besluit Hugo.
Nieuwsgierig?
Wil je weten op welke manieren TKB jou van dienst kan zijn in het oplossen van betalingsachterstanden? Vraag een (digitaal) adviesgesprek aan of neem contact met ons op via telefoonnummer 088-9955180. We helpen je graag verder!
Geschreven door:
TKB
Meer inspiratie
Download onze whitepaper:
Hoe credit management software u helpt bij procesoptimalisatie


