Skip to content

“Met IT zetten we onze medewerkers zoveel mogelijk in hun kracht”

Om iedereen zoveel mogelijk van toevoegde waarde te laten zijn, is TKB druk bezig taken te automatiseren. Zo wordt er continu doorontwikkeld om de eigen processen zo efficiënt mogelijk te maken. IT Manager Frans Verbiest: “In deze ontwikkeling nemen we de klantsignalen en de wensen van onze medewerkers mee in de verbetering.”

Zo slaat TKB bijvoorbeeld een verbeterslag in het klantcontact. Verbiest: “Het komt regelmatig voor dat wij contact proberen te zoeken met een niet tijdig betalende klant van onze opdrachtgevers, maar hij of zij niet bereikbaar is. Er moet dan een vervolg komen door het sturen van een brief of telefonisch contact. Door deze actie te automatiseren, bijvoorbeeld door routinematig een afspraak in te plannen, voorkom je dat een medewerker vergeet of anderszins niet in de gelegenheid is om contact te zoeken.”

Waar loopt de medewerker tegenaan?

De behoefte van de medewerkers speelt een grote rol in de doorontwikkeling van de processen, stelt Verbiest. “Waar lopen zij tegenaan? Wat is onhandig? Wat moet er makkelijker? Dat kunnen heel basale dingen zijn, zoals vooraf ingevulde velden op formulieren of aanpassingen in templates. Wij kijken ook verder en denken na over welke toekomstige marktontwikkelingen impact hebben op onze dienstverlening. Zo willen wij het betaalproces voor de niet tijdig betalende klant van onze opdrachtgevers zo makkelijk mogelijk maken. Wij slaan de plank volledig mis als wij een factuur sturen en hij of zij ontzettend veel moeite moet doen om die factuur te kunnen betalen. Dergelijke brieven heb ik wel eens gehad. Dan vraag ik me af: waarom zit er geen QR-code op de brief die ik kan scannen met mijn telefoon en waarmee ik automatisch op een betaalpagina kom? Het is alleen maar drempelverhogend als je die niet tijdig betalende klant allerlei handelingen uit laten voeren om de factuur te kunnen voldoen.”

Administratieve rompslomp wegnemen

Ook kijkt TKB naar de ontwikkelingen rondom het automatisch inspreken van een voicemail zodat een medewerker dat niet hoeft te doen. Met een vooraf opgenomen boodschap die met variabele stukken tekst klantspecifiek te maken is. “Gezien de snelle ontwikkelingen die er zijn op het gebied van Open AI en ChatGPT is het ook interessant om na te denken of programma’s in staat zijn om telefoongesprekken uit te werken. Een medewerker maakt nu nog zelf een samenvatting van de gevoerde gesprekken. En eigenlijk wil je handelingen die geen waarde toevoegen, zoveel mogelijk bij een medewerker wegnemen. Zodat sneller kan worden overgegaan naar het volgende belletje om niet tijdig betalende klanten verder te helpen. Daar zit onze grote kracht. Al met al zijn we op veel verschillende plaatsen in ons landschap bezig om te automatiseren. En daarmee de medewerker zodoende te ondersteunen.”

Betaalmethoden toevoegen

De ontwikkeling van TRUST IT, dé credit management software voor een maximaal ontwikkeld debiteurenbeheer, staat ook niet stil. Verbiest: “Wij hebben onlangs de look and feel aangepast, waarmee we ons nu ook qua exterieur onderscheiden. En werkten we laatst aan het toevoegen van extra betaalmethoden. Als je voorheen via onze software een betaalverzoek wilde versturen, moest dat via één enkele payment service provider. Nu maakt het niet uit via welk platform je dat wil doen. We kunnen elke digitale kassa aansluiten op onze software. Hiermee hebben we een grote wens van onze klanten in kunnen willigen. De klanten en onze medewerkers hebben een grote vinger in de pap in de verbeteringen die wij nu al doorvoeren en die in de toekomst nog volgen. Zo zetten we continu wezenlijke stappen.”

Sparren?

Wil je sparren over jouw debiteurenpositie? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan of bel ons op 088-9955180. We helpen je graag verder!

Hoe credit management software u helpt bij procesoptimalisatie

Download onze whitepaper:

Hoe credit management software u helpt bij procesoptimalisatie

Auteur

  • TKB

    Wij helpen jou met het verbeteren van je credit management processen. Samen bepalen wij de beste weg voor het realiseren van positieve resultaten en klantbehoud.

Ontdek het met de gratis demo

Zien is geloven. Daarom kunt u TRUST IT gratis en vrijblijvend ontdekken en ervaren. In een online call laten we u zien hoe onze applicatie werkt en geven we u een demo. Nieuwsgierig? Vraag de demo aan door uw gegevens in te vullen en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.