Het woord is aan… Unigarant

Kwaliteit als garantie
‘Gegarandeerd goed verder’ is de basisfilosofie van Unigarant verzekeringen. De organisatie staat garant voor kwaliteit van hoog niveau in haar producten en algehele dienstverlening. Op een betrokken en transparante wijze helpt Unigarant haar klanten bij het kiezen van de verzekering die het beste bij hen past. Voor iedere klant zoeken de medewerkers in overleg met adviseurs en partners naar de beste service. Het doel is om consumenten bij schade snel weer het zorgeloze gevoel terug te geven. Dit klantgerichte uitgangspunt stelt Unigarant in staat ook in de toekomst voorop te blijven lopen in de snel veranderende verzekeringsmarkt.

Een organisatie die de lat hoog legt op het gebied van kwaliteit kan uitsluitend optimaal rendement behalen, als zij kiest voor samenwerkingspartners die dezelfde normen en waarden delen. Zo ook met het oog op het waarborgen van een goed en gezond credit management. Bijna vier jaar geleden is Unigarant in zee gegaan met credit managementorganisatie TKB (Trust Krediet Beheer). Gerard Meijer, Teamleider Debiteurenbeheer Unigarant Verzekeringen, licht toe waarom de samenwerking met TKB zo succesvol is.

Gerard Meijer: “TKB doet wat ze zegt en zegt wat ze doet!”

Gerard Meijer: “TKB draagt pro-actief oplossingen aan die ons werkproces optimaliseren.”

Unigarant is, als 100% dochter van de ANWB, er trots op dat ANWB verzekeren in september uitgeroepen is tot het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland.
Uitstekende werkgever
2014 is een jubileumjaar voor Gerard Meijer: hij is precies 20 jaar in dienst bij Unigarant. In de afgelopen jaren heeft hij de organisatie goed leren kennen. Meijer is begonnen op de financiële afdeling en kreeg daarna de kans zijn commerciële talenten verder te ontplooien. In zijn huidige functie stuurt hij een team aan van 13 personen waarbij hij verantwoordelijk is voor een goedlopende debiteuren- en tussenpersonenadministratie. “Unigarant is een uitstekende werkgever die mij na al die jaren nog steeds weet te boeien dankzij de continue vernieuwingen, investeringen in mensen en interessante projecten.”
Non nonsense-mentaliteit
Een voorbeeld van zo’n uitdagend project was de zoektocht naar een nieuwe incassopartner. Een partner die tegemoet kon komen aan een geheel palet van wensen en eisen van Unigarant en haar moederbedrijf ANWB. Meijer en een aantal collega’s hadden een grootschalige tender uitgezet waarbij, na een intensief proces, TKB als beste uit de verf kwam. “TKB viel direct op dankzij haar nuchtere houding en no-nonsense-mentaliteit, precies hoe wij bij Unigarant te werk gaan,” geeft Meijer aan. Unigarant integreerde in mei 2012 een nieuw systeem en TKB werd de vaste partner op het gebied van credit management. “En niet voor niets, wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met TKB.”
Klantgericht
Meijer vervolgt: “Zeer waardevol aan TKB is dat zij, net als Unigarant trouwens, te allen tijde klantgericht te werk gaat. TKB stelt het belang van de klant voorop, hetgeen in diverse aspecten tot uiting komt. Zo hebben wij deze klantgerichte en professionele werkinstelling ervaren op het moment dat wij voor de eerste keer kennis maakten met de medewerkers op de werkvloer in Amsterdam. TKB begrijpt hoe zij flexibel mee moet veren met ons als klant en draagt pro-actief oplossingen aan die ons werkproces optimaliseren. Erg prettig om TKB aan je zijde te hebben staan!”
Verlengstuk
Meijer vindt het zeer prettig dat op een natuurlijke wijze de aanpak en benadering van TKB feilloos aansluiten bij de manier van handelen van Unigarant. “Aan het begin van onze samenwerking had TKB in no time een team ingericht dat zich specifiek bezig houdt met het incasseren van onze achterstallige betalingen. Deze professionele en door TKB opgeleide medewerkers begrijpen precies hoe wij willen dat onze debiteuren benaderd worden. Ik kan niet anders zeggen dat zij de juiste mensen op de juiste plek zijn. En dat is zeer prettig aangezien TKB in feite een verlengstuk van onze organisatie is.”
Luisteren
“Wij zijn ook erg blij dat TKB, net als Unigarant, actief is op het gebied van webcare en klachtenmanagement. Beide aspecten hangen uiteraard nauw samen met de klantgerichte benadering waarop TKB zakendoet, waarbij er ruimte is om echt te luisteren naar onze debiteuren. In veel gevallen kunnen klachten namelijk opgelost worden door het gesprek met de debiteuren aan te gaan. Voor Unigarant zijn dit belangrijke aandachtsgebieden die een grote bijdrage leveren aan onze hoge klanttevredenheid.”
Gezonde dosis nieuwsgierigheid
Ook heeft Meijer ervaring met het inhuren van detachanten van TKB. “Het kwam het werk-proces ten goede om ook een medewerker hier bij ons op de werkvloer te hebben. We hebben na een succesvolle eerste ervaring met een medewerker, nu inmiddels een tweede persoon die bij ons in huis werkt. Beide mensen zijn goed in de groep gevallen aangezien het professionele, voorkomende en harde werkers zijn met een gezonde dosis nieuwsgierigheid.”
Transparant en daadkrachtig
“Diezelfde ervaring heb ik overigens ook met mijn vaste contactpersonen bij TKB. Ik heb met verschillende medewerkers contact: met de ene medewerker neem ik de onderwerpen door met een operationeel karakter en met de andere contactpersoon bespreek ik aspecten op managementniveau. De goede bereikbaarheid en de laagdrempeligheid van de TKB-medewerkers spreken mij zeer aan. Rutger van Oosten bijvoorbeeld, de directeur van TKB, komt langs voor een kop koffie als hij in de buurt is. Ja, het is een fijne club met een transparante en daadkrachtige werkhouding: TKB doet wat ze zegt en zegt wat ze doet,” besluit Meijer.
Het gemak van alles onder 1 dak
TKB (Trust Krediet Beheer B.V.) is met meer dan twintig jaar ervaring een credit managementorganisatie die structurele oplossingen biedt voor haar opdrachtgevers. Van incasso, outsourcing, credit management software tot detachering, TKB gaat voor het beste resultaat!