Het woord is aan… Loyens & Loeff

Inlevingsvermogen als kracht

‘Striving for excellence’ – Met deze mooie belofte wordt de bezoeker op de website van Loyens & Loeff welkom geheten. Loyens & Loeff geeft hoogwaardig juridisch en fiscaal advies aan internationale ondernemingen, financiële instellingen en overheden. De intensieve samenwerking tussen advocaten, belastingadviseurs en notarissen maakt Loyens & Loeff uniek in haar thuismarkt de Benelux. Het samenspel tussen verschillende specialisten binnen één kantoor levert de cliënt aanzienlijke voordelen op.

Loyens & Loeff werkt met 1.500 cliëntgerichte medewerkers vanuit zes Benelux-kantoren en elf vestigingen in de belangrijkste financiële centra wereldwijd. Loyens & Loeff streeft met samenwerking tussen de verschillende specialisten naar synergie voor haar cliënten. Voor het bereiken van een soortgelijk effect hecht de organisatie ook veel belang aan een optimale samenwerking met een incassopartner met het oog op het waarborgen van een goed en gezond credit management. Wat maakt de relatie met TKB (Trust Krediet Beheer) bijzonder voor een internationaal opererende organisatie als Loyens & Loeff? Peter Borst, Manager Financiële Primaire Processen, licht dit graag toe.

Peter Borst (Loyens & Loeff) met Onno van der Vecht (teamleider TKB Incasso)

Peter Borst (Loyens & Loeff) met Onno van der Vecht (teamleider TKB Incasso)


‘TKB is laagdrempelig in benadering en zorgt
met daadkracht direct voor een oplossing.’

‘TKB bewijst ons keer op keer met goede
service en adviezen dat zij veel waarde hecht
aan een goed cliëntcontact.’

Twintigjarig jubileum
Volgend jaar viert Borst zijn twintigjarig jubileum bij Loyens & Loeff. De dynamische onderneming heeft hem door de jaren heen altijd weten te boeien. Op de momenten dat het tijd was voor een nieuwe uitdaging, was daar intern ook de mogelijkheid toe. Zo is hij begonnen als Assistent Hoofd Administratie, heeft daarna een project op zich genomen om de declaraties te stroomlijnen en voerde de toenmalige functie van Kantoormanager uit. In zijn huidige functie als Manager Financiële Primaire Processen houdt hij zich bezig met het zogenaamde tijdschrijven van de declaranten, het opstellen van de declaraties en het credit management. Hij stuurt in deze functie zo’n dertig mensen aan die werkzaam zijn op verschillende financiële afdelingen.
Ervaren specialist
De eerste kennismaking met TKB was via de dienst detachering. Borst vervolgt: “Wij hadden een zeer professionele medewerker van TKB ingehuurd ter vervanging van een zwangerschapsverlof. Een dame die het klappen van de zweep kent. De volgende detachant, die bij ons werd ingezet, was ook een ervaren specialist die goed bij ons bedrijf paste. Met haar heb ik het gehele credit managementproces geoptimaliseerd. Ik ben bijvoorbeeld met haar aan de slag gegaan om het werkkapitaal naar beneden te krijgen. Wij hebben onze kans gegrepen en haar bij ons binnen gehaald. Een enorme aanwinst.”
Positief resultaat
Borst vervolgt dat Loyens & Loeff inmiddels ook al vele jaren met TKB samenwerkt op het gebied van incasso: “Over het resultaat van TKB ben ik zeer te spreken. Het wisselt nogal hoeveel dossiers wij jaarlijks uitbesteden. In principe bestaat ons debiteurenbeleid uit een uitgebreid traject waarbij wij in ieder geval twee schriftelijke aanmaningen versturen. Ook neemt een debiteurenbeheerder doorgaans telefonisch contact op met de cliënt. Alle stappen nemen wij trouwens in nauw contact met de behandelende declarant en de betreffende debiteurenbeheerder, aangezien sommige dossiers gevoelig kunnen liggen. Mochten wij het idee hebben, dat een bepaald dossier op slot zit, dan besteden wij deze uit aan TKB.”
Groot inlevingsvermogen
Borst benadrukt dat TKB goed in staat is bij elk dossier een individuele aanpak toe te passen. “Het feit dat TKB maatwerk levert ten aanzien van onze debiteuren maakt van onze samenwerking een succes. Geen enkele zaak is hetzelfde bij ons. Het geeft goed aan hoe persoonlijk wij als bedrijf met onze cliënten omgaan. Maar de keerzijde van de medaille kan zijn dat het, gezien de goede verhoudingen, soms ingewikkeld ligt met het incasseren van openstaande declaraties. TKB voelt dat aspect goed aan en stelt met een groot inlevingsvermogen ons belang voorop. De organisatie denkt goed met ons mee in het gehele traject van procesverbetering. De medewerkers van TKB anticiperen en schakelen snel. Met een pro-actieve houding adviseren zij ons over diverse credit management-kwesties. Een goed klankbord dus!”
Helder
Borst geeft aan dat hij altijd goed contact heeft met de verschillende medewerkers van TKB. “Het zijn echte professionals met verstand van zaken. Onze debiteurenbeheerders hebben regelmatig persoonlijk contact met een vast contactpersoon, die op de hoogte is van alle ‘ins and outs’ van de lopende zaken. Dat werkt wel zo prettig.” Borst vervolgt dat zijn afdeling dankbaar gebruik maakt van de online service van TKB waarmee zij de status quo van alle vorderingen kunnen inzien: “We hebben altijd een actueel beeld aangezien het overzicht in real time is. Daarnaast ontvang ik maandelijks een rapportage met een overzicht van de behaalde resultaten. Heel helder.”
Goed cliëntcontact
“Een keer per jaar heb ik met de manager Incasso een evaluatie waarbij we de grote lijnen doornemen. Maar mocht er tussentijds iets zijn, dan hebben we meestal direct een afspraak. Of lopen bij elkaar naar binnen. TKB is laagdrempelig in benadering en zorgt met daadkracht direct voor een oplossing. Het mooie van TKB is dat haar medewerkers prettige en betrouwbare mensen zijn die zich aan hun woord houden. TKB doet wat ze zegt. Een no-nonsense houding, daar houd ik wel van. Het bedrijf bewijst ons keer op keer met goede service en adviezen dat zij veel waarde hecht aan een goed cliëntcontact. Hiermee springt TKB er ruimschoots bovenuit ten opzichte van andere incassopartners.”