Het woord is aan… 123inkt

Eerlijke handel, hoge resultaten
Met bijna 1,5 miljoen klanten is 123inkt.nl marktleider op het gebied van de online-verkoop van inktcartridges, toners,
fotopapier en kantoorartikelen. Sinds de start in 2000 is de organisatie één van de snelst groeiende en meest succesvolle
webwinkels van Nederland.

123inkt.nl biedt haar klanten een razendsnelle levering, de beste service en deskundig advies. De organisatie is onderdeel van
Digital Revolution BV: een professionele e-commerce-organisatie met ruim vijftien jaar ervaring in de branche. Met diverse succesvolle
webwinkels in Europa kan de organisatie groot inkopen waardoor prijzen laag blijven en de hoge kwaliteit altijd gegarandeerd
is. Niet voor niets is 123inkt.nl door consumenten al zeven jaar op rij uitgeroepen tot de Beste Webwinkel van Nederland.

Een organisatie die nationaal marktleider in haar branche is, hecht uiteraard veel belang aan een betrouwbare incassopartner met
dezelfde hoge kwaliteits- en prestatienorm. Barbara de Bruin, Manager Incasso, vertelt vanuit het sfeervolle kantoor van 123inkt.nl
in het Noord-Hollandse Nederhorst den Berg waarom de samenwerking met credit managementorganisatie TKB (Trust Krediet
Beheer) zo succesvol is.

Dimitri Dinkgreve (TKB) en Barbara de Bruin (123inkt.nl)

Dimitri Dinkgreve (TKB) en Barbara de Bruin (123inkt.nl)


‘Maar liefst 99,8 procent van onze
debiteuren heeft in 2014 de openstaande
factuur voldaan.’

‘TKB is de beste in wat zij doet.’

Intensief voortraject
De Bruin nam in 2009 de uitdaging aan om een nieuwe structuur voor de algehele financiële administratie op te zetten. De jonge en persoonlijke uitstraling van het bedrijf sprak haar direct aan. Evenals het transparante en eerlijke verhaal waarbij prijs, leversnelheid en service centraal staan. De inzet van De Bruin was hard nodig gezien de enorme groei van 123inkt.nl, waardoor er behoefte ontstond aan een overzichtelijk administratief beleid. Inmiddels heeft 123inkt.nl systemen ontwikkeld waardoor de gehele financiële administratie, inclusief het debiteurenbeheer, geheel op orde is. De Bruin legt uit: “Dit traject begint al bij een strikte voorselectie op het moment van bestellen: van potentiële klanten schatten wij aan de poort het risico in op basis van een aantal door ons gestelde parameters. Bij bestaande klanten checken wij hun betaalgedrag alvorens nieuwe bestellingen toe te staan.”
Geen fouten
Eén van de onderdelen van de optimalisatie van het debiteurenbeheer van 123inkt.nl is de samenwerking met een incassopartner. In 2011 mocht TKB zich samen met andere partijen bewijzen. Al snel was De Bruin overtuigd van de kwaliteit van TKB en besloot zij om uitsluitend met deze credit managementorganisatie in zee te gaan. “Mijn ervaring met de werkwijze van TKB en de resultaten die zij behalen – in vergelijking met andere bureaus – is dat TKB de beste is in wat zij doet. TKB werkt net als 123inkt.nl met een ‘geen fouten’-beleid waardoor zij keer op keer de kwaliteitsbelofte nakomt”, vertelt De Bruin.
Optimale ‘last mile’
Het aanmaningstraject bij 123inkt.nl bestaat uit diverse acties waarbij De Bruin als laatste waarschuwing de debiteuren belt of de dossiers direct uitbesteedt aan TKB. De Bruin benadrukt: “Dit zijn echter consumenten die zich veelal wel in een bijzondere situatie bevinden, gezien ons intensieve voortraject.” Over het behaalde resultaat van TKB is De Bruin ook zeer tevreden. Zij licht toe: “Maar liefst 99,8 procent van onze debiteuren heeft in 2014 (uiteindelijk) de openstaande factuur voldaan. Een zeer goed resultaat dat wij hebben weten te behalen dankzij een combinatie van een goede interne drempel bij de poort en een naadloos aansluitend optimale ‘last mile’ van TKB.”
Altijd een actueel beeld
Voor de dagelijkse status quo van alle vorderingen maakt De Bruin veelvuldig gebruik van de online service van TKB. “Het overzicht is real time en online in te zien. Prettig om een actueel beeld te hebben: met het oog op nieuwe bestellingen kan ik op ieder moment controleren of de betalingen binnen zijn. Ook is het betaalverleden van een klant in één oogopslag duidelijk. Een ander instrument is de managementrapportage die wij gebruiken om dossiers te checken en een evaluatie te verrichten. Heel overzichtelijk.”
Meedenken
De Bruin heeft ervaren dat de focus van TKB klantbehoud is. “Wij zien debiteuren die het traject bij TKB zijn doorlopen, vrijwel altijd terugkomen. Dat schept vertrouwen over de omgang van TKB met onze klanten.” En dat vertrouwen komt ook terug in de relatie met de medewerkers van TKB. De Bruin legt uit: “TKB denkt continu met ons mee over juridische kwesties, ook bij zaken die niet aan TKB uitbesteed zijn. De contactmomenten zijn zeer prettig, verlopen soepel en de medewerkers volgen te nemen acties snel op. Fijn om TKB als partner naast je te hebben: we kunnen ze altijd om raad vragen.”
Business gunnen
“Het vertrouwen en elkaar ‘business gunnen’ is wederzijds,” besluit De Bruin. “Onze organisatie maakt nog steeds een aanzienlijke groei door en daarbij zijn wij bezig met nieuwe initiatieven, zoals de oprichting van de zusterbedrijven 123accu.nl en 123led.nl. TKB heeft ruimschoots bewezen dat zij een betrouwbare en geschikte incassopartner is. Hierom plukt zij ook de vruchten van ons succes: voor kwesties op het gebied van incasso gaan wij bij onze nieuwe initiatieven absoluut met deze professionele en resultaatgerichte samenwerkingspartner in zee.”
Het gemak van alles onder één dak
TKB (Trust Krediet Beheer B.V.) is met meer dan vijfentwintig jaar ervaring een credit managementorganisatie die structurele oplossingen biedt voor haar opdrachtgevers. Van incasso, outsourcing, credit managementsoftware tot detachering, TKB gaat met grote betrokkenheid voor het beste resultaat!